As-Salam.
Beruntung mereka yang telah diberikan keistimewaan begini. Mereka beruntung kerana telah dipilih dan dibenarkan oleh Allah Taalan untuk menerima mimpi sedemikian rupa. Apatah lagi, berlaku di malam jumaat ... malam yang penuh seribu satu rahsia. Mimpi bertemu Rasulullah, memang menjadi idaman buat mereka yang tekun beramal ibadat, yang sentiasa abdi diri dengan Allah.

Telah diriwayatkan dalam beberapa hadis berkaitan mimpi bertemu Rasulullah salah satunya ialah, berkata Abu Salamah, “Telah berkata Abu Qatadah, Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud, sesiapa yang telah melihat daku dalam mimpinya, maka sesungguhnya dia telah melihat yang benar (al-Haqq). (HR al-Bukhari dan Muslim)

Anda nak baca kisah mereka yang pernah mendapat mimpi sebegini? Bacalah di sini: 


Hebat. Beruntung. Cemburu. Itu kata hati saya. Alangkah indahnya mendapat mimpi sedemikian. Layakkah kita yang solatnya entah ke mana, amalnya secupak dari segantang mungkar ini untuk menerima sedemikian syafaat?


2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. memang beruntung dan bertuah bagi mereka yang terpilih

    BalasPadam
  2. berapa ramai la manusia2 taraf org biasa mcm kita2 ni yg dpt peluang mcm ni...beruntung la sape2 yg dpt peluang tu...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement