As-Salam.
Banyak yang beritahu jet pejuang ini - Eurofighter Typhoon bakal menjadi aset terbaru pertahanan negara menggantikan Mig29 yang sudah usang. Malah, dalam LIMA 2011 yang sedang diadakan sekarang di Langkawi, ada nampak minat mendalam terhadap pesawat tempur ini.

Antara negara-negara yang menggunakan khidmat tempur jet pejuang Eurofighter Typhoon ini termasuklah Austrian Air Force, Italian Air Force, German Luftwaffe, British Royal Air Force, Spanish Air Force, dan juga Royal Saudi Air Force.

Untuk spesifikasi jet ini, anda boleh lihat di sini: Laman Sesawang Eurofighter

Gambar Eurofighter Typhoon








Foto Kredit: Jet Airlines
Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

2 Komen

...whoaaaaa...nak jadi pilot la...

Reply

@Mohd Rozaiman Bertambah seorang lagi pilot berkaliber .. :)

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.