As-Salam. Untuk meningkatkan pageviews blog anda, perkara yang paling mudah untuk dilakukan ialah dengan mengadakan widget-widget khas yang menyediakan backlinks ke entri-entri lepas. Salah satu widget yang terkenal ialah Linkwithin, dan juga Related Posted.

Tips Mudah Tingkatkan Pageviews Blog

Dengan menggunakan widget ini, dengan kata kunci tertentu, anda akan memberikan pembaca ruang untuk melihat dan membaca entri yang punyai kaitan dengan entri semasa. Seterusnya meningkatkan pageviews blog anda.
Salah satu cara lain ialah anda sendiri membuat backlinks dengan mengaitkan kata kunci tertentu dalam entri semasa dengan entri lepas. Untuk lebih menarik, anda boleh gunakan widget seperti thumb previews, infolink dan seumpamanya. Ia akan mengeluarkan satu popup kecil yang preview post tersebut.

Satu lagi adalah anda buat entri berkala, atau entri berkait atau dalam bentuk siri. Anda boleh masukkan link2 ke siri2 berkaitan dengan entri semasa anda.

Okeh. Harapnya ia dapat membantu anda. Kalau tak faham tu .. erkk itu memang kelemahan saya, sbbnya saya tak reti nak ngajor .. maaf yer.

6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. tq 4 sharing..mmg superb ler..
    bnyk info disini..

    selalu mmg skodeng info berguna kat sini.

    BalasPadam
  2. WIDGET TU MCM MANA NAK BUAT BONDE LAGI LA X PANDAI...

    TGK LA ADA 20 FOLLOWER JER...

    "SEDIH RASA DI HATI "

    BalasPadam
  3. @~Ku Mahu Itu ~ Mudah je, pergi ke sini:

    http://www.linkwithin.com

    masukkan url blog, dan ikut step yang diberikan. Sangat mudah. Percayalah.

    BalasPadam
  4. benar sekali bro..

    ditambah dengan innit nuffnang, apesal dan lain2.. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement