Apa Kaitan Bangsa Melayu dengan Puak Bani Israel? - Entri sinambungan dari entri sebelumnya: Apa Maksud Melayu?

Melayu itu ada kaitan dengan Bani Israel, begitulah yang banyak diperkatakan walaupun tidak meluas diketahui. Di dalam al-Qur'an ada menyatakan bahawa Bani Israel terbahagi kepada 12 puak.

Setiap nama puak itu diambil daripada nama Yakub (Israel) a.s.. Nama-nama puak dari kalangan Bani Israel ialah:
Apa Kaitan Bangsa Melayu dengan Puak Bani Israel?
  1. Rubin.
  2. Simeon.
  3. Lawway.
  4. Yahuda.
  5. Zebulaon.
  6. Isakhar.
  7. Gad.
  8. Dann.
  9. Asyer.
  10. Naftali.
  11. Yusuf (diambil dari nama anak Yakub a.s. yang ke 11 iaitu Yusuf a.s.).
  12. Benyamin.

Adakah Ini Kaitan Sebenar Bangsa Melayu dengan Bani Israel?

Adakah ini bukti atau fakta yang kaitkan bangsa Melayu dengan Bani Israel? Berikut adalah beberapa kajian atau penemuan yang telah dilakukan yang mengaitkan bangsa Melayu dengan Bani Israel.
  • Menurut kitab Yahudi kuno, salah satu dari puak tersebut telah didapati hilang dan mereka ialah dari keturunan Yusuf a.s.. Mereka mendapat petunjuk Allah serta memeluk agama Islam. Mereka juga dikatakan yang akan membunuh Yahudi Zionist di Palestin.
  • Yusuf a.s. mempunyai dua orang anak, iaitu Manasseh dan Ephraim. Menurut kitab Yahudi kuno yang lain, ada yang mencatatkan bahawa golongan Manasseh yang akan menyembelih Yahudi jahat di Palestin.
  • Menurut seorang professor Amerika, Ralph Olssen, ibu segala keturunan Manasseh ialah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu.
  • Kalau berpandukan kitab Yahudi kuno, puak Bani Israel yang hilang dari kalangan Manasseh yang akan berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan akan menyembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan akan memadamkan negara Israel dari peta dunia adalah orang-orang Melayu.
  • Mengikut Book of Mormon, sebahagian daripada Semenanjung Melayu (termasuk Selatan Thai) ialah dari kalangan Bani Israel, iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu dari Manasseh).
  • Menurut kajian DNA yang dilakukan ke atas 86 lelaki Melayu oleh seorang professor perempuan di UKM baru-baru ini, terdapat 27% variant Mediterranean dalam darah DNA Melayu. Dalam kamus sains, DNA Mediterranean adalah dari bangsa Euro-Semitik termasuk dari Bani Israil.

Sumber: Halaqah.net

5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. haha very funny make me laught

    BalasPadam
  2. @tok ba erkk laught? or laugh? do u mean ketawa? kenapa ehh nak ketawa? Artikel ini dari Halaqah.NET

    BalasPadam
  3. agak terkejut juga bila baca ni. nampaknya kena banyakkan lagi kajian mengenai kaitan bangsa kita ni dengan bangsa yang lain juga

    BalasPadam
  4. Kalau berpandukan kitab Yahudi kuno, puak Bani Israel yang hilang dari kalangan Manasseh yang akan berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan akan menyembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan akan memadamkan negara Israel dari peta dunia adalah orang-orang Melayu.

    boleh saya tanya pendapat awak..dari kenyataan awak di atas .. kenapa yahudi tidak menyerang kita dahulu ? kenapa perlu palestin ? pastia ada sesuatu bukan ? terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini BUKAN KENYATAAN dari saya .. tapi dari sumber Halaqah.net...

      Ttg persoalan kenapa palestin, saya ada artikel lain yang berikan info tersebut. Ia ada kaitan dengan kedatangan Dajjal.

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement