As-Salam. Tadi pergi Pesta Buku, kat Parit Buntar .... banyak juga buku yang dijual, dan ada diskaun. Apa yang saya nampak ialah .... kebanyakkan buku masa kini telah meningkat naik dari segi kualitinya. Kulit buku dah tak macam dulu, lebih appealing ... lebih menarik.


Saya nampak ramai yang hadir, tua muda, kecik dan besar. Dan kat Pesta Buku tu memang ada macam2 buku. Dari buku masakan, sampailah ke buku komik. 

Banyak juga buku untuk bacaan santai, dan yang paling menarik ialah adanya kepelbagaian dalam sesuatu topik tu. Dulu, kita selalu nampak ... tajuk buku ... 'Buku Masakan Chef Ali' tapi kini dah lebih spesifik, contohnya 'Buku Masakan - Kuih Muih Untuk Berbuka Puasa'. Ini menunjukkan bahawa dalam industri buku ...telahpun nampak pengecilan niche ini.



Gitulah halnya dalam dunia blog, kalau anda nak tampil hebat, tampil pro dalam dunia blog, jadikan blog ada mempunyai niche tersendiri. Pasti akan ramai yang akan mencari dan merujuk.

Dan oh ye, nak menambah sikit.... ada di antara penulis2 buku2 ni ada blog sendiri ... hmmm dari blog ke menerbitkan buku ... :) memang terbaekkk ....

8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Parit buntar..dulu saya Sekolah men panglima bukit gantang..

    BalasPadam
  2. aku pun suka gi pesta buku, antara baca internet dengan buku, aku lebih suka baca buku tetapi masalah kos la pulak, kalo internet bayar bil api ngan tenet jer, semua mende dapat tapi sakit mata la ngadap,huhu

    BalasPadam
  3. Brsetuju dengan pandangan saudara... menulis seerti dengan berkarya... karya yang baik harus datang dari hati... menulis di blog... sama dengan menerbitkan sebuah buku...

    BalasPadam
  4. macam mana pulak dengan melukis kat blog?cam komik eh?

    BalasPadam
  5. @Azzah Macam doodle ... kira melukis la tu

    BalasPadam
  6. pndapat saya - pendekatan nak menulis masih sama, either utk tulis di buku, majalah or blog. kalo tahu mcmana nak buat penyampaian yg menarik, ada la pluang utk berkarya.

    BalasPadam
  7. Lama tak cari buku hasil tulisan Tuan Guru Nik Aziz.. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement