Salam.
Wanita memang cukup indah. Lihat dan pandanglah dari sudut mana pun .... pasti ada part yang akan buat orang lain terliur ...bukan cakap-cakap lelaki ... malah wanita sendiri akan bulat mata apabila melihat kecantikan dan keindahan seorang wanita lain.

Keindahan pada seorang wanita ada banyak ..... ada dalaman dan ada luaran. Jika bijak, boleh lihat keduanya, dan bagi lelaki ... jika dapat memiliki seorang wanita yang punyai kedua-dua keindahan itu, dah kira sangat beruntung.

Tetapi, kekhuatiran saya ialah ... akibat terlalu ingin menonjolkan diri, wanita dan gadis mudah sangat memperlihatkan keindahan mereka. Tanpa segan silu pula tu. Bagi yang memandang ... hmmm bukan takat nganga dan terliur .... malah ada yang naik kepala biru. Akhirnya, yang sepatutnya tiada apa-apa menjadi dosa .... yang boleh dielakkan tercela menjadi santapan ntah apa-apa.

Saya dikala ada kekuatan, saya cuba memperlihatkan sisi saya selain bersendaloka, mungkin saya tidaklah sehebat mereka yang punyai tahap iman yang kental dan tegar, namun sebagai seorang manusia, sebagai seorang ayah, sebagai seorang suami ... tentu sekali saya tidak mahu wanita dalam hidup saya menjadi punca dosa yang tak sepatutnya.

Bagi kita semua, kita mungkin terlupa bahawa keindahan dan kecantikan yang kita kecapi ini bersifat sementara. Jagailah ia semasa masih lagi mantap dan sedap ... andai nak pamer dan buka .... berilah pada mereka yang hak dan layak!

10 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. teringat semalam de laki dk usya sy mcm nk telan,
    sy kurg pasti die tgk ape

    BalasPadam
  2. Seindah hiasan adalah wanita solehah... :)

    semoga Allah beri hidayah pada semua wanita2 di dunia ni... amiiin....

    kene ingat, wanita adalah yg paling mudah sekali masuk syurga, tp, wanita jugalah yg paling ramai di neraka...

    na'udzubillahi min zalik......

    BalasPadam
  3. wanita ooo wanita..kernamu dunia bisa bergoncang..emmm

    BalasPadam
  4. pakai sopan pon tgok macam nak telan takut betul kalau sengsorang...

    BalasPadam
  5. Hmm .. gitulah .. dunia tak macam dulu. Terlalu banyak pengaruh luar yang telah mempengaruhi kita dalam menilai dan membuat keputusan. Akibatnya ..benda yang benar jadi salah, dan salah jadi benar.

    Bagi wanita, mereka dieksploitasi tanpa mereka sedar.

    BalasPadam
  6. Semoga dibukakan pintu hati utk wanita menjaga adab n imej..:)

    BalasPadam
  7. kdg2 yang bertudung besar litup jubah hitam kaki ntah dimana tu pon andai matanya melirik sedikit lelaki terangsang juga. dah setan punye keje. yang ditutup lagi mau ditengok. yang terbukak apatah lagi.

    BalasPadam
  8. keputusan d tangan sendiri...jaga la HAK anda ye wanita...;)

    BalasPadam
  9. Wahai WANITA semua...Jaga Diri & Akhlak..hiasi Peribadi

    BalasPadam
  10. part naik kepala biru tu kelakar, terbayangkan kepala avatar la pulak.

    N3 terkini saya 2ribu suka kisah ROGOL

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement