Salam.
Adehh .... peringatan awal, jangan sesekali anda buat kerja yang tak berfaedah ini. Erkk ini bukan caranya nak membersihkan motherboard komputer anda! Adeh .... ada ke orang cuci motherboard komputer ehhh? Hmmm ... motherboard komputer tak perlu dicuci, dan tiada sebarang petua pun yang boleh diamalkan untuk mencuci sebuah motherboard.

Namun, jika nak menjaga ia supaya tahan lama, pastikan sambungan wayar serta plugin aksesori menetapi spefikasi yang ada pada sesebuat motherboard komputer anda. Ini adalah kerana, ada sesetengah plugin seperti sound card, tv card dan sebagainya memerlukan spefikasi khas yang perlu ada pada sesebuah motherboard. Jika tidak, ia mungkin menyebabkan lebihan haba pada motherboard dan boleh menyebabkan berlakunya litar pintas, atau paling tidak akan menjana lebih tenaga elektrik - tidak elok untuk kos dan bil elektrik anda!


Jadi diingatkan sekali lagi .. jangan buat begini.... jangan membersihkan motherboard komputer anda!!

Sumber: FunVBlog

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. jgn risau Hasrul,yang ajak bisnes tu bukan awak,sbb picnya orang lain..just nama je sama...
    sorry..salah tempat komen ni..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement