Salam.
Tadi saya baru bersembang dengan seorang rakan blogger, namanya Angah - itu katanya, dan nak tengok blog dia tak? Blog baru tetapi trafik ... perghhhh .... dan tengok jumlah follower dia ... lebih dari saya tu ... sedangkan blog dia lebih hijau dari saya ... tak percaya? jenguklah sendiri di sini: Angah-Ini Blog Jiwa-Jiwa.

Antara yang mengagumkan saya ialah jumlah pageviews dah lebih 200K dalam masa kurang dari 3 bulan! Followers blog - lebih dari 2,000. Jumlah LIKE secara puratanya dalam entri antara 200-300 LIKE .... ada antara tu capai sampai 400-700 LIKE pada satu-satu entri. Mana saya tak kagum.

Lalu saya bertanyakan pada empunya diri, selepas empunya diri menelifon saya. Secara dasarnya saya faham strategi yang dia lakukan, tetapi secara lebih terperinci ... kenalah tanya empunya blog. Saya tak mahu memandai-mandai sebab dia lebih pandai dari saya. 

Apa yang menarik perhatian saya ialah .... dalam dok sibuk blogger-blogger lain dok cari sumber pendapatan dari blog, dok cari petua nak tingkatkan trafik, dok cari tips untuk popularkan blog, yang ini lain .... sebelum berblog ... dia berfacebook dan dari situ dia dapat peminatnya ... lalu dari facebook terus transfer ke blog - idea yang jarang orang buat.

Dan satu lagi yang menarik perhatian saya ialah bagaimana pengiklan mencari dia ... dan bukannya dia terhegeh2 mencari iklan ... hebat tak? Hebatttt bagi saya .. saya pun tak gitu ... jadi sapa kata newbie tak pandai ...sapa kata newbie tak bijak ...jadi jangan pandang sebelah mata pada mereka yang baru nak berblog ni ... kadangkala mereka lebih hebat dari apa yang anda sangkakan.

Berbliilon tabik dan tahniah buat Angah - Ini Blog Jiwa-Jiwa ....kerana usahanya sendiri tanpa bantuan dari blogger lain dia boleh naikkan trafik, dapatkan pengiklan di blog dan uhhhh macam2 lagilah yang otai pun tak reti2 nak buat ...weeee....

*p.s: Harap empunya blog tak kesah saya dedahkan isi perbualan di telefon tadi ..hehehehe

10 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. wow!

    tabik spring lah XD

    memang hebat beliau

    BalasPadam
  2. memang seorang blogger yang genius..

    BalasPadam
  3. wow... thanks bro.. tak sangka bro buat entry khas :)

    huhu.. thanks...

    BalasPadam
  4. mmg hebat. sincerely pengisian blog tu xdela hebat mana tapi strategi berblogging dgn bermula dr FB tu yg menjadikan trafik ke blog beliau tu hebat. respek!

    BalasPadam
  5. kalah blogger popular. apa pun, tu rezeki dia..yg dpt drpd hasil kerja keras dia juga. :)

    BalasPadam
  6. wahhh dasyat2.. nak kena gi ushar blog dia ni hehehe

    BalasPadam
  7. wah..kagum dengan tuan empunya blog..heeeee

    BalasPadam
  8. memang kagum ngan angah jiwa2!!

    BalasPadam
  9. kagum jugak, tercabar rasa nye sebab saya pun newbie, tengah pening lalat, camne la nak naikkan trafik,

    kalo nak tarik facebook saya, kawan-kawan saya je la, tu pun nak tak nak..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement