Jemput Jodoh

Sunday, May 8, 2011

Dari Kaset Dan Pita Filem, Erika Iris Simmons Menghasilkan Potret Hebat



Salam.
Begitu awesome ..... itulah kata-kata awal saya apabila melihat hasil kerja Erika Iris Simmons. Benda yang simple dan kini semakin dilupakan, menjadi satu bahan kekreativiti buat dia. Idea menghasilkan potret dengan tali tape pita atau kaset ini buat saya, adalah sesuatu yang di luar kebiasaan. Saya fikir hanya dia sahaja yang melakukan dengan penuh teliti dan menghasilkan satu persembahan yang boleh memukau ramai.

 

Sebenarnya, Erika Iris Simmons ini gemar mencari benda-benda yang terpakai ataupun yang sudah tidak digunakan lagi sebagai satu bahan eksperimen untuk karya seni. Dia menggunakan benda-benda tersebut lalu diceraikan atau disusun semula menjadi satu hasilan yang menarik.... dan tali tape kaset merupakan salah satu darinya.

'The Ghost in Machine" merupakan satu set hasil karyanya dari tali tape kaset menjadi satu potret. Mari saya kongsikan hasil karya seni hebat Erika Iris ini, atau anda boleh saja melawat laman web serta blognya di sini: IRI5




Michael Jackson

Jimi Hendrix

John Lennon

The Beatles

Sumber: IRI5, Womans Day dan Twisted Sifter

Dari Kaset Dan Pita Filem, Erika Iris Simmons Menghasilkan Potret Hebat
4/ 5
Oleh

Komen Anda

Update Terkini via Email

Suka dengan artikel di atas? Daftar percuma email anda untuk melanggan. Langganan diuruskan oleh Feedburner, dan ianya selamat.