Salam.
Begitu awesome ..... itulah kata-kata awal saya apabila melihat hasil kerja Erika Iris Simmons. Benda yang simple dan kini semakin dilupakan, menjadi satu bahan kekreativiti buat dia. Idea menghasilkan potret dengan tali tape pita atau kaset ini buat saya, adalah sesuatu yang di luar kebiasaan. Saya fikir hanya dia sahaja yang melakukan dengan penuh teliti dan menghasilkan satu persembahan yang boleh memukau ramai.

 

Sebenarnya, Erika Iris Simmons ini gemar mencari benda-benda yang terpakai ataupun yang sudah tidak digunakan lagi sebagai satu bahan eksperimen untuk karya seni. Dia menggunakan benda-benda tersebut lalu diceraikan atau disusun semula menjadi satu hasilan yang menarik.... dan tali tape kaset merupakan salah satu darinya.

'The Ghost in Machine" merupakan satu set hasil karyanya dari tali tape kaset menjadi satu potret. Mari saya kongsikan hasil karya seni hebat Erika Iris ini, atau anda boleh saja melawat laman web serta blognya di sini: IRI5




Michael Jackson

Jimi Hendrix

John Lennon

The Beatles

Sumber: IRI5, Womans Day dan Twisted Sifter
Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

1 Komen :

Menarik...
Memang Kreatif...

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.