As-Salam.
Tadi saya wat Google Search .... perkataan yang saya cari ialah ini: "Idola Blogger". Lalu keluarlah beberapa entri mengenai kisah 'Idola Blogger' yang saya cari tu. Pasti sekali .... blog ini tak termasuk dalam senarai ... (konon-konon ada terjumpala tu ..cit!).

Dan ternyata ramai blogger menyenaraikan blogger-blogger perempuan sebagai idola mereka ... mungkin sebab dalam dunia blogging tempatan ... perempuan lebih suka buat entri begini ...soal idola ..soal peminat no satu dan sepertinya. Dan kebanyakkan blog-blog yang menjadi idola .. adalah blog-blog yang memang ramai followers ....memang ramai yang kenal ... malah ramai juga yang dengki khianat kat blog2 ini. Mereka bukan sahaja dah pernah muncul di majalah tetapi juga tv dan ehemmm radio juga. Malah ada yang dikenali di persada nusantara!

Ada yang dah lama berblog, ada yang baru berblog dan ada juga blogger tu dah boleh dikira selebriti dah. Saya di sini menyenaraikan antara blog mahupun blogger yang dianggap sebagai Idola Buat Blogger-blogger Tempatan. Siapakah mereka?


Maria Elena dan Fatin Liyana, Antara Blogger Punyai Ramai Followers. Foto: Fatin Liyana
Nah ... nampak tu ... banyaknya perempuan, cun2 lak tu ...oppss kecuali Ben Ashaari dan Mat Gebu (Dapur Tanpa Sempadan). Dan semuanya menggunakan platform blogspot.


Kemana perginya blogger lelaki? Tidakkah mereka menjadi idola blogger-blogger tempatan? Kebanyakkan blogger lelaki dah jadi blogger serius, malah menjadikan blog sebagai punca pendapatan mereka. Ada blogger lelaki dah ditawarkan bermacam ganjaran dari pihak penaja ... lalu mereka menjadi 'halimunan' di dunia blog sedangkan mereka ini punyai ranking yang tinggi di Alexa dan Google Page Rank.

Dan satu lagi .. kebanyakkan blogger lelaki dah beralih ke blog berplatform wordpress yang tampak lebih elegan..lebih macho dan lebih baik daripada blogspot (blogger.com). Namun, sukacita saya nyatakan blog-blog mereka ini punyai pembaca yang ramai.


Dan beberapa lagi yang tak dapat saya pencilkan di sini. Apapun, nyata dan jelas ... blogger perempuan lebih tampak menonjol dari segala ...

*p.s: Angka adalah betul di saat entri ini ditulis...harap maklum. Dan dalam banyak-banyak yang saya senaraikan tu .. ada 2-3 blogger yang jadi follower blog ini dan pernah baca dan komen di blog ini. Siapa dia? Hanya dia dan saya sahaja yang tahu ... :)

12 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. hahaha bile kite leh macam tu ????????

    BalasPadam
  2. ramai blogger lelaki yg hebat diluar sana...mereka ni kbnykkan sperti yg tuan ckap..mndapat twaran tjaan...

    pggunaan blogspot mmudahkan bermain dgn HTML...wordpress tampak professional..

    BalasPadam
  3. hehe..ya2 betul..
    sy juga admire mereka..
    :)

    BalasPadam
  4. bila lah blog aku akan jadi seperti mereka? hahah..

    BalasPadam
  5. sgt suke lew kalau femfuan jd idola blogger ..

    * ada otai yg di list tu agak sombong bile dh famos..

    BalasPadam
  6. owh sgt rajin mmbuat searh..tp sy langsong xlayak utk dibuat idola sbb im far from perfect:)

    eh btw i follow u..first time sampai sini..klik kat mana tah pastu tibe2 ade entry ni plak..kebetulan plak:)

    BalasPadam
  7. bukan apa. perempuan ni lebih expose hal peribadi. lelaki privacy banyak

    BalasPadam
  8. @Nurulbadiah Lai Weeewwwiittt .... terima kasih sebab TERDUDUK di blog ini ..hehehe

    BalasPadam
  9. sebabnya ramai blogger laki bile tengok blogger perempuan mesti tertarik..blogger perempuan nampak blogger lelaki buat tak tau je..hohoho

    "Susu for mummy and daddy"

    BalasPadam
  10. Hebat..

    kekadang kena secara underground lebih menarik minat peminat setia ke blog kita..

    p/s: pendapat peribadi..

    BalasPadam
  11. Sekarang diorg punya follower dah puluh-puluh ribu kan kan?? lyssa secret x de ehh??? Hehehehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement