Salam.
Baru lepas basuh keter, wax sekali ... kereta lama, kenalah kasik wax ...manusia pun pergi spa, pergi rawatan muka .. kereta pun kena jaga juga, baik penampilan luaran mahupun dalaman. Saya pakai kereta Audi je ... erkkk Proton Wira je ..  tak abis bayar lagi..... kalau korang selalu klik2 saya nyer iklan tu .. leh la dapat singgit dua kasik mekap lain .. hehehehe ... dan kalau lagi banyak .. leh la tukar apa yang patut. 

Lepas dah kasik kilat2, lepas dah hilang kerut dan garis2 kasar pada kereta ... saya lepak jap. Tengah dok bersantai tu, dengar .... "old news paper .. old news paper .. besi buruk ..besi buruk ..." uhh apa lagi ... saya tahan ler, jiran saya pun turut sama. Kami keluar semua benda yang boleh dijual. Surat khabar saya dan kerusi buruk saya jual .. dapat la dua ringgit seposen .. hehehe.. jiran saya jual majalah dengan tin aluminium ... dapat dalam singgit lebih.

Saya tanya tokey tu ... berapa sekilo besi? Dia cakap 50 sen ... uhh mahal tu .... tapi saya dapat jual skit je ... sekarang tak banyak barang besi dah ... kebanyakkan dah guna polimer, plastik ... barang2 skang tak macam dulu .. dulu ye la .. banyak benda dari besi.

Saya tanya lagi ... "tokey, plastik boleh jual?" .... dia cakap; "tak maulah .. murah" so saya biarkan je la botol plastik yang ada. Botol kaca pun dia tak ambik .... hmmm tak apalah kalau gitu, selalu saya akan letakkan sekali botol kaca dan botol plastik dalam satu bekas dan letak sebelah tong sampah. Pagi2 sure hilang punya ... tak tahu samada kena ambik orang atau dah kena angkut dek lori sampah .. tapi selalunya hilang sebelum lori sampah tiba. 

Fuh .. peluh2 tak hilang lagi ni .. seronok nampak keter 'tua' bersinar2 .. hmm sapa kata tak leh nampak anggun dan bergaya? Tua-tua karat pun .. kalau kena gaya .. selalu polish ... tampak hebat apa ... tak gitu?

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Brang2 kitar semula kalau nak tolak sikit2, dah tentu tak ada harga...
    Sebab itu ada orang yang kerjayanya pusing seluruh taman perumahan mencari barang2 kitar semula utk dijual pada kuantiti yang banyak...

    BalasPadam
  2. recycle.. bagus bagus bagus... hehehe

    BalasPadam
  3. kalau kereta lama pandai jaga pun kondisi dia tetap tiptop gak kan3x?? hehehe

    BalasPadam
  4. erk...vintage apa kete lama2..
    kalo solek2 lagi meriah...
    even tua..tp brg nya lagi elok dr brg sekrang lol..huhu..

    salam singgah dari mummy weiyda
    eppy blogging ya!!

    Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement