Salam.
Apa yang menyebabkan blog itu berat sampai lambat nak load, sukar nak dipaparkan. Kadangkala nak kena refresh banyak kali. Selalu kita minta tuan punya blog untuk ringankan blog, apa kata kali ini kita pula yang buat sesuatu.

Hmm bagaimana? Kalau nak merasa kelancaran melayari internet, membuka blog yang berat ini dengan mudah, penyelesaian paling pantas dan terbaik adalah upgrade sistem komputer anda, dan juga menukar pakej akses anda ke internet.

Haaa .. agak2 slow sangat, tukarlah pakej broadband sedia ada. Dari dok pakai asyik disconnnected je, atau asyik putus2, bar penerimaan pun sangap je ... tukar je la kepada yang lain. Ada macam2 pakej dari macam-macam pengendali talian internet ni. Rasa hangin dengan Maxis, tukar ke Celcom, Digi pun ada .... bukan itu saja pilihannya .... ada juga U Mobile, pastu ada jenama2 lain ... 

Saya pakai streamyx ... dulu pakai yang 512 Mbs, tetapi skang ni saya dah upgrade jadi 1Gbs ...laju ..memang laju tetapi saya teringin nak pakai UniFi yang perghhhh dikhabarkan sangat-sangatlah laju. Itu penyelesaian bagi masalah-masalah tentang lembab cam siput bila melayari internet.

Lagi satu cara ialah dengan upgrade sistem memori atau RAM di komputer anda, tingkatkan keupayaan cache sistem pelayar anda. Ia akan costly tetapi insyaAllah berbaloi. Walaupun tak la selaju mana, tapi sekurangnya ... pc anda takkan pegun gitu je bila buka website ada gambar yang high definition.

Jadi, dalam geram2 buka blog orang lain yang sendat, sarat dan berat ... apakata kita pula lakukan sesuatu untuk jadi mudah, ringan dan pantas... hehehehehe... :)

6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. klu banyak duet sumer pon leh wat..klu duet pon sangap..nak tolong ker?? kihkih

    BalasPadam
  2. unifi memang berbaloi speed terendah diberi adalah 5Mbp. sekarang saya guna streamyx 1mbps laju juga...

    http://bayuk3nangan.blogspot.com/2011/03/unifi.html

    BalasPadam
  3. saye gune mane yg ade kat umah tu jer...
    kadang2 mmg mcm siput...

    kene tahap kesabaran yg tinggi...

    BalasPadam
  4. line problem sbb jepon selalu sgt gmpa kot? huhu. sy gne mxis ni pon xstabil..kjp ok, kjp k.0

    BalasPadam
  5. I'm a loyal streamyx customer. So far laju je.. Thanks for the tips. =)

    BalasPadam
  6. stremx ok kan HH ???

    puas hati pakai.. dulu dkt rumah guna bb je tp skrng dah tkr pi stremx..hehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement