Salam.
Biasakan diri dengan mengucapkan terima kasih! Bukan apa, apabila kita menerima sesuatu, tak kiralah bantuan ke, sokongan ke, hadiah ke .... kalau tak ucap terima kasih ni ..macam tak menghargai pulak. Bila orang dah memberi .. kita mestilah hargai. Ye tak? Sering kita lupa ... atau buat-buat lupa. Tapi kalau terlupa ... anda handphone boleh dail. Weihh mesin menjawab pun pandai ucap terima kasih .. takkan kita yang ada akal ni tak boleh???

Ucap terima kasih tanda kita bersyukur, tanda kita menghargai, tanda kita hormat, dan tanda kita menginsafi diri akan kekurangan diri kita. Seperti entri sebelumnya, yang bicarakan tentang mengungkapkan perkataan TOLONG, sama besar impaknya juga dengan perkataan TERIMA KASIH.

Bila anda minta tolong, orang berikan pertolongan, selayaknya ucapan terima kasih mesti dan patut diberi - kalau lebih dari itu, adalah lebih baik. Terima kasih ini ibarat doa juga, sebab anda memanjatkan syukur dan mengiyakan bahawa insan inilah yang membantu anda. Ia juga adalah tanda bahawa Tuhan itu sentiasa membantu makhluknya dalam kesusahan menerusi perantara yang telah diilhamkan.

Ini satu nikmat kerana di saat anda memerlukan bantuan, ia datang ...

Dan paling baik, ucapkan TERIMA KASIH dengan senyuman paling manis. :)

5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Hi HH,
    I rasa first time kot visit sini,. i suka entry u, ada yg susah nak cakap terima kasih atau paling ringkas skali sebut jea 'thanxx',. =)

    BalasPadam
  2. thank you pun ok
    terima kasih lagi afdhal

    BalasPadam
  3. hurm..tu untuk org yang xtao menghormati dan menghargai..ucaplah terima kasih atas kebaikan orang lain kerana kita ni xselalunya senang tao..kalo kita susah nak ucap time kasih kat org ni, nanti kita dlm kesusahan liat jer org nak tolong..tul x??

    btw,terima kasih HH banyak bagi motivasi kat sini..hehehe!!



    hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    BalasPadam
  4. Biasanya,,org yg payah nak ucap terimakasih ni jg adalah org yg payah nak minta maaf,,,

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement