Salam semua,
Adeh ... sabtu ahad memenuhi undangan, kedua-duanya berkaitan baby yang baru lahir. Hmmm nampaknya start dah musim anak keluar dari sarung .. hehehe... alhamdulillah. Seronok tengok baby-baby ni ...

Tahniah kepada pasangan yang baru mendapat anak. Tentu satu kegembiraan luar biasa bila sudah menerima zuriat dari hasil titik peluh sendri .. hehehe.. hasil titik peluh tu .. hahaha... ehh betul per.... syuhhhh senyap! Harap para ibu bapa dapat berikan didikan sebaiknya untuk anak menempuh kehidupannya.

Manusia, bila dah dapat benda free, jarang nak hargai. Betul tak? Tengok saja gambar yang saya tampal dalam blog ini. Bermotorsikal tanpa helmet di jalanraya utama. Apakah nyawa percuma yang diberikan itu tidak bernilai untuk dijaga?

Begitulah kita, sering terlupa yang semua nikmat ini cuma sementara. Bila ada, diguna tanpa kesedaran. Nanti bila dah hilang .... menangis merintih menyesal tanpa sudah.


Salah ibu bapa? Salah kerajaan? Salah masyarakat? ... atau memang sengaja mencari nahas dengan mengangkat kening tanda "Aku hebat di jalan ini .... " dan dalam hati berprasangka ... dialah yang terbaik dan cool!

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement